Taggar

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERAEn dag förra veckan fick vi oanmält besök i reviret. Jag fick syn på en märklig person       som kom lufsande mot oss med en konstig föremål, bärande på sin axel.  Han vrålade o skrek upprört åt oss. Jag tänkte att  detta beteende måste jag stoppa å gjorde allt i min makt men han bara nonchalerade mig o fortsatte att försöka tränga sig förbi Mattes bil.  Han hotade mig med föremålet som han bar på. Så jag handlade instinkt.  Tyvärr såg inte Matte vad som hände men han fick en rispa på ovansidan av sin vänstra arm, förmodligen när jag drog honom i armen som han viftade med oxå.  Matte kallad in oss o jag gick in i huset o skämdes för Matte var arg på mig. Förstår inte varför.  Jag ville ju bara försvara oss, mig o lilltiken.

Det visade sig att denna person var den som skulle tömma septitanken i huset, men han kom flera dar för tidigt o utan att ringa Matte först som de blivit tillsagd att göra.  Sen såg han inte ut som de andra gubbarna på gatan som springer omkring i sina neonlysande kläder o gräver ned avloppen till husen. Men dom är snälla pojkar som hälsar på mig.

Så vi får se vad detta leder till……..uppföljning kommer.

Vov från Cilla, alias Amy.

Personnummer S50659/2007